awaris awaris
966
BLOG

Ateizm = relatywizm moralny

awaris awaris Rozmaitości Obserwuj notkę 24

 

W radio usłyszałem, że, mówienie, iż ateiści reprezentują relatywizm moralny to obelga i w ogóle straszna obraza. Jakoś nie umiem tego pojąć. Może ktoś mi łaskawie wytłumaczy.

Moja skromna wiedza mówi mi, że przekonanie (wiara) ateistów opiera się na założeniu, że nie istnieje żaden wyższy byt. Istnienie ludzi, to kim jesteśmy i jak wygląda świat, to w wielkim skrócie DZIEŁO PRZYPADKU. 

Relatywizm moralny zaś to "Relatywizm moralny – pogląd, że istnieje wiele systemów wartości i żaden z nich nie jest systemem absolutnie najlepszym ..." za Wiki.

Rozwijając tą myśl pozwolę sobie stwierdzić, skoro nie ma bytu wyższego (w to wszak wierzy ateista), to co jest to wynik przypadku - ślepych sił kosmosu, czy kto co tam sobie woli, to po prostu nie potrafię sobie wyobrazić jak przy takich założeniach  można uważać, ze istnieje jeden słuszny i nie podlegający ocenie (relatywizacji) system moralny.

Mylę się?

 

awaris
O mnie awaris

Tylko Kościół autentycznie stał na drodze Hitlerowi w jego kampanii na rzecz wyparcia prawdy. Nigdy wcześniej się Kościołem nie interesowałem, ale teraz odczuwam wielkie wzruszenie i podziw, ponieważ tylko jeden Kościół miał odwagę i upór by stać po stronie intelektualnej prawdy i duchowej wolności. Przez to jestem zmuszony przyznać, że to, czym kiedyś pogardzałem, dziś wychwalam bez powściągliwości A. Einstein "Celem Chrześcijanina jest stawanie się coraz lepszym człowiekiem." także elGuapo "to co piszemy o innych, nie zawsze świadczy o tych osobach, ale zawsze świadczy o nas" - pewnie cytat "prawda przeciw światu" przysłowie celtyckie "Stay on issue, not on personam"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości