awaris awaris
216
BLOG

Przybyli „uchodźcy” i … dwie wizje.

awaris awaris Imigranci Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Komentarze pod ostatnią moją notatką uświadomiły mi, że nie koniecznie różnię się z moimi interlokutorami w kwestii światopoglądu. Natomiast mam niewątpliwie inną wizję świata w tej konkretnej kwestii tzn. co by się stało, gdyby do Polski przybyli uchodźcy tak od 5000-10,000 osób.


Moja wizja:

Odpowiednie służby weryfikują osoby jakie mają do nas przybyć. I przyjmujemy zasadniczo naprawdę uchodźców, a nie jak leci. W pierwszej kolejności przyjmujemy kobiety, dzieci i chrześcijan. Może okazać się, ze oprócz w/w osób trafi nam się pula młodych muzułmanów. W całej puli może być znaczny % ludzi chcących żyć na koszt państwa.

Ludzie ci są relokowani w małych grupach po różnych miastach. Dostają wstępną pomoc na start i mieszkania socjalne. Po wstępnym okresie przysługuje im tyle samo co Polakowi bez pracy. Dość szybko ci, co liczyli na socjal, znikają. Niektórzy – większość - może wracają do kraju jeśli sytuacja się stabilizuje. Nieznaczny % zostaje i stara się tutaj mieszkać. Nie znając realiów i nie mogąc wyżyć z socjalu pracują. Część trafia do szarej strefy także jako osoby łamiące prawo, choć w % niekoniecznie większym niż przypada na 1000 Polaków.


Wiem to pewnego typu życzeniowość. Uważam jednak, że możliwa do realizacji w znacznym stopniu, może nawet prawie w całości.


Wizja jaka wyłania się z komentarzy innych (możliwe, że błędnie odczytana):

Przybywają wyłącznie młodzi muzułmanie. W jednej grupie i uzbrojeni (a może nawet dozbrajani przez Niemców albo nasze państwo (sic!). Nie ma pieniędzy i nie ma pomysłu na relokacje. Cóż, siłowo zdobywają dzielnice po dzielnicy. W tym czasie żadne służby państwowe nie interweniują. Poza tym trzeba im wypłacać zasiłki. To niszczy budżety samorządów, brakuje na oświatę, leczenie i wszystko. Kraj opanowuje anarchia. Tamci ściągają rodziny każda po 20 osób. Gdy jest ich ok 100.000 – 200.000 opanowują kraj i apokalipsa. Przyjęcie „uchodźców” to jak zaszczepić sobie AIDS!


Przyjmuję, że mogłem się pomylić w ocenie wizji wyłaniającej się w moim umyśle z wpisów osób przeciwnych przyjęciu jakichkolwiek uchodźców. Jeśli tak chętnie poznałbym ich/wasze wizje jak by to wyglądało gdybyśmy przyjęli te 5.000 – 10.000 „uchodźców”?




awaris
O mnie awaris

Tylko Kościół autentycznie stał na drodze Hitlerowi w jego kampanii na rzecz wyparcia prawdy. Nigdy wcześniej się Kościołem nie interesowałem, ale teraz odczuwam wielkie wzruszenie i podziw, ponieważ tylko jeden Kościół miał odwagę i upór by stać po stronie intelektualnej prawdy i duchowej wolności. Przez to jestem zmuszony przyznać, że to, czym kiedyś pogardzałem, dziś wychwalam bez powściągliwości A. Einstein "Celem Chrześcijanina jest stawanie się coraz lepszym człowiekiem." także elGuapo "to co piszemy o innych, nie zawsze świadczy o tych osobach, ale zawsze świadczy o nas" - pewnie cytat "prawda przeciw światu" przysłowie celtyckie "Stay on issue, not on personam"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka